Vés al contingut
ALFA

No et perdis l’entrevista: pràctiques que obren portes

ALFA

Per a molts joves tenir l’oportunitat de poder fer pràctiques en una empresa és una palanca de motivació i aprenentatge: els ajuda a definir el seu futur professional i a adquirir competències reals.

L'empresa ALFA BH, en col·laboració amb la Fundació Mercè Fontanilles, dona l’oportunitat a joves en risc d'exclusió social a formar-se i, inclús, a obtenir un contracte laboral. Durant tot el procés —de la selecció a la incorporació— des de la Fundació se n’assegura l’acompanyament i el seguiment. I, un cop incorporats a l’equip, se’n manté el seguiment per assegurar una bona adaptació.

Aquest model permet que les persones amb dificultats afegides per accedir al món laboral s’hi puguin incorporar amb més facilitat, potenciant de manera directa la seva capacitat d’inserció i puguin tenir una oportunitat.

 

Junts treballem per a la inclusió social

Xavier García - Gerent

 

• Com heu viscut la col·laboració amb la Fundació Mercè Fontanilles?
La col·laboració amb la Fundació Mercè Fontanilles ha estat molt positiva. Ens ha impressionat especialment la qualitat humana del vostre equip i la facilitat amb què ens heu acompanyat en tot el procés de contractació dels joves. Ens heu fet sentir molt acompanyats des del primer moment.

• Com va començar aquesta col·laboració?
Tot va començar gràcies a la professional de la Fundació, l’Elena. Des de la primera trobada vam connectar molt bé i vam saber identificar ràpidament les necessitats d’ambdues parts. La comunicació va ser fluida i l’adaptació mútua, immediata.

 

A ALFA BH creiem en oportunitats reals. Amb la Fundació Mercè Fontanilles, convertim la inclusió en resultats: joves que sumen, equips més forts.

 

• Què destacaries de l’experiència?
A ALFA BH valorem molt tenir un equip compromès i eficient, i estem plenament satisfets amb els quatre joves que han passat per l’empresa a través de la Fundació. El seu rendiment i actitud han estat excel·lents, i estem molt agraïts per l’oportunitat de comptar amb ells.

• Quants joves estan treballant/fent pràctiques?
Actualment, en Cheikouna i en Salia formen part de l’equip com a mossos de magatzem. De cara al setembre, esperem poder acollir més joves en pràctiques. Si mostren la mateixa motivació i predisposició, confiem que puguin incorporar-se de manera estable a l’equip.

 

Les empreses necessitem persones amb ganes de treballar i amb un alt grau de compromís.

 

• Què els hi diries a altres empreses? Ho recomanes?
Sens dubte. Les empreses necessitem persones amb ganes de treballar i amb un alt grau de compromís, i els joves que han passat per ALFA BH han complert amb escreix aquestes expectatives. Recomano aquesta col·laboració a qualsevol empresa que valori l’esforç i la responsabilitat.

• Què és el que més valores?
Sobretot, la predisposició i les ganes que mostren cada dia. Sempre estan disposats a donar un cop de mà, amb una actitud positiva i professional. No tenim cap queixa, al contrari: només paraules d’agraïment i reconeixement per la seva tasca.