Vés al contingut
CanSantaDiga_Activitats

La vida a Can Santa Digna: natura, envelliment actiu i socialització

CanSantaDigna_Residencia_Primavera

Des de la seva inauguració, el passat 3 de març, Can Santa Digna ja compta amb residents a qui volem oferir la millor atenció i acompanyament.

Dos mesos després de la seva posada en marxa, la residència ja és un espai actiu i ple de vida, gràcies a les persones residents i a la confiança de les famílies que fan possible el model de Can Santa Digna. L’entorn natural, la qualitat de les instal·lacions, els equipaments i l’equip de professionals permeten desplegar un model d’atenció centrat en la persona, que continuem fent créixer amb cura, compromís i caliu. 

Actualment, Can Santa Digna encara disposa de places disponibles per a noves persones residents i famílies que vulguin conèixer de prop el projecte i el seu model d’atenció.

Activitats que marquen la diferencia 

Des de la pintura, la música, la petanca o la teràpia amb gossos, a la residència és una prioritat crear moments de socialització entre les persones residents, alhora que es treballen diferents capacitats cognitives i físiques que afavoreixen el seu benestar integral.

Cada activitat té una dimensió lúdica i d’oci, però també un valor afegit: contribueix al benestar emocional i social de les persones residents i crea espais per fomentar els vincles en comunitat.

Teràpia canina per estimular records i emocions

Durant el mes d’abril, hem continuat col·laborant amb It Can per dur a terme sessions de teràpia canina, supervisades per professionals especialitzats en intervenció assistida amb gossos. Aquesta activitat ajuda a treballar l’atenció, l’orientació i la memòria, especialment a través dels records i les emocions vinculades als animals.

Activitat motriu: la petanca

També hem treballat la motricitat a través de la petanca, una activitat que permet potenciar la coordinació i la precisió dels moviments, alhora que fomenta la participació i la socialització entre les persones residents.

Pintura de primavera per omplir la residència de color

Amb l’arribada de la primavera, hem omplert la residència de color amb un taller de pintura inspirat en aquesta època de l’any. Una proposta creativa que afavoreix l’estimulació cognitiva, entrena la percepció visual, fomenta la relaxació, concentració i contribueix a millorar l’estat d’ànim.

Finalment, també s’han dut a terme activitats de mobilitat i destresa física en grup, pensades per mantenir el cos actiu, reforçar l’autonomia i promoure el benestar físic d’una manera dinàmica i compartida.

 


Una visita especial per Sant Jordi

Amb motiu de la diada de Sant Jordi, les persones residents van compartir una estona elaborant punts de llibre. La diada també va comptar amb una visita especial: Juan Antonio Corchado Ponce, i Dolors Amaro, Alcalde i regidora de les Franqueses del Vallès, Llerona. Van visitar a les persones residents i els van fer entrega d’una rosa, un gest molt simbòlic que va contribuir a fer d’aquest Sant Jordi un dia especial.